Onze historiek

5
6
7
8
9
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
0
1
2
3
4
2006

Oprichting

Blue1 werd opgericht in 2006, toen een volledig assortiment producten voor de opslag en distributie van ureum, beter bekend als AdBlue, werd ontwikkeld. Zowel toepassingen voor de privatieve als commerciƫle AdBlue-markt werden aangeboden, en dit in eerste instantie binnen de Benelux. Innovatie, kwaliteit, duurzaamheid en service op maat van de klant waren vanaf dag 1 het DNA van Blue1. Al snel wekten de technische oplossingen van Blue1 interesse tot ver buiten de Benelux, waardoor een verkoop-, distributie en servicenetwerk werd uitgebouwd dat zich over heel Europa zou uitstrekken.

Image
2009

Partnership met EZ-Fuel

In 2009 werd een partnership aangegaan met het in Atlanta gevestigde EZ-Fuel onder de naam Blue1USA om net als in Europa ook de producten van Blue1 in de VS te verhandelen.

2011

Lancering Spottbox

In 2011 zag het productgamma SpoTTbox het daglicht. SpoTTbox focust zich op monitoringsystemen voor allerhande producten waarbij processen en voorraden worden gevisualiseerd via het cloudplatform van SpoTTbox. Hierdoor wordt de volledige supply chain en voornamelijk de logistiek geoptimaliseerd doordat voorraden in real time gemonitord kunnen worden. Lastminuteleveringen behoren bijgevolg tot het verleden.

Image
2021

Oprichting Aquasens

Door de jaren heen hebben we diverse toepassingen voor vloeistofbehandeling en -monitoring verder ontwikkeld, zodat wij steeds producten kunnen leveren die innovatief, kwalitatief en op maat van de klant zijn. Wij gaan niet op zoek naar klanten voor onze producten, wij maken producten voor onze klanten! In die zin hebben wij in de loop ter tijd een volledig productgamma ontwikkeld voor de behandeling van water onder de naam Aquasens. Ook bij Aquasens gaan innovatie, kwaliteit en service voorop en bieden wij systemen en oplossingen aan op maat van de klant. Het volledige productgamma van Blue1 legt, hetzij direct, hetzijindirect, de focus op milieutechnologie. Wij streven ernaar om producten op de markt te brengen die beantwoorden aan de 4 pijlers van onze organisatie: producten die innovatief, kwalitatief en duurzaam zijn en waarvoor wij een service verlenen op maat van onze klanten.